Communiceren om te transformeren

Ruim de helft van de 25 deelnemers aan de startbijeenkomst van het VNG leernetwerk ‘strategische communicatie in het sociaal domein’ werkte nog niet bij zijn/haar gemeente op het moment van de decentralisatie van de zorgtaken van de Jeugdwet, AWBZ/WMO en de Participatiewet. Deze transitie ging niet zonder slag of stoot. Er lag een forse bezuinigingsopgave … Lees meer »

Hoe EAST is het om bij Barbie te gluren?

“Gluren in het dossier van Barbie duidt op groot cultuurprobleem” kopt het Algemeen Dagblad. Deze stellige uitspraak blijkt afkomstig van de patiëntenvereniging van het Hagaziekenhuis. Vooral de stelligheid waarmee deze conclusie wordt getrokken, roept bij mij vragen op. De medici die in het ziekenhuis werken, konden de verleiding niet weerstaan om even in het dossier … Lees meer »

Annet Bol en Bart Scholten: twee nieuwe maten van Wit Communicatie

Amsterdam 8 februari 2018 – Wit Communicatie gevestigd aan het Damrak in Amsterdam begint het nieuwe jaar feestelijk met twee nieuwe maten. Zowel Annet Bol als Bart Scholten versterken per 1 januari 2018 Wit Communicatie. Het Wit-team heeft verschillende disciplines in huis om veranderprocessen, beleid- en planvormingsprocessen rond grote projecten en programma’s in- en extern te … Lees meer »

Wit is voor Roze

Het is een publiek geheim dat de kleur roze goed vertegenwoordigd is bij de mensen van Wit Communicatie. Om die reden is het dan ook vast geen verrassing dat wij al enkele jaren zichtbaar aanwezig zijn bij de Roze Filmdagen die jaarlijks plaatsvinden in de Westergasfabriek. En laat mede-oprichter van Wit en inmiddels oud-Witter Huib … Lees meer »

De aanrader van de denneboom

Over de boom als fractal van helder denken Takkenwerk, zo noemde ik het maken van een opbouw in mijn eerste boek over schrijven (sorry, uitverkocht). Daarmee gaf ik de boom als structuurmodel een negatieve klank. Zou ik nu niet meer doen. De boom is namelijk de fractal van het heldere denken. In iedere logische structuur zit wel … Lees meer »

Analyseer, Reageer en Optimaliseer

Wetenschappelijk onderbouwde tips voor #crisiscommunicatie. Hoe zorg je dat jouw crisis niet uitmondt in een trending topic? Witter Lisa ging op onderzoek uit naar bewezen tips bij crisiscommunicatie. Een tipje van de sluier: onthoud het drieluik: Analyseer, Reageer en Optimaliseer. Een uit de hand gelopen grapje van Radio 538, de staking van het cabinepersoneel van … Lees meer »