Draagvlak Denkraam van Wit

Wit Communicatie werkt aan draagvlak, zowel intern als extern. Vanuit de overtuiging dat elk besluit beter is als er meer meningen en belangen bij zijn afgewogen en je de kennis en kunde van alle betrokken partijen benut. Maar hoe doe je dat? Hoe creëer je draagvlak? Dat is een heel verhaal. In de tien jaar … Lees meer »

Woordvoering of beeldvoering?

De woordvoerder wordt met uitsterven bedreigd, zo lees ik steeds vaker. We moeten afstappen van onze (on)natuurlijke voorliefde voor het geschreven woord, vlogs maken in plaats van blogs. Maar is dat wel zo? Moet de woordvoerder plaats maken voor de beeldvoerder? Als woordvoerder kun je zowel reactief als proactief te werk gaan. Je spreekt met … Lees meer »

Chaos beteugelen in crisistijd

Op 22 maart 2016 om 7.58 uur werd luchthaven Zaventem bij Brussel opgeschrikt door het ontploffen van twee bommen, vlak na elkaar. Ruim een uur later ontploft een derde bom onder een metrostel bij station Maalbeek. Wat wordt er als crisisteam communicatie en woordvoering van je verwacht? Hoe krijg je controle over de chaos die … Lees meer »

Biovergisting – duurzaam maar oh zo moeilijk om geaccepteerd te krijgen

Dat de energievoorziening Nederland moet verduurzamen is voor de meeste mensen na het klimaatakkoord van Parijs wel duidelijk: we moeten wel om het opwarmen van de aarde en het smelten van de ijskappen van de noord- en Zuidpool tegen te gaan. Het verhaal wordt anders als we daadwerkelijk te maken krijgen met een windpark in onze omgeving, … Lees meer »

De harde euro’s van de PR-waarde

Is het waarom van monitoring & accountability voor PR-bureaus heel anders dan voor woordvoerders en persvoorlichters? Om op die vraag een antwoord te krijgen ging ik naar het VPRA forumdebat Monitoring & Accountability. Op dinsdag 16 mei zat ik voor de start van de bijeenkomst heerlijk buiten in het zonnetje in het parkje bij de sterrenwacht … Lees meer »

Wit Communicatie zoekt een junior adviseur

Ben jij die enthousiaste, leergierige junior communicatieadviseur die niets liever wil dan haar/zijn opgedane kennis in de praktijk brengen in een dynamische werkomgeving? Wie zijn wij? Wit Communicatie is een Amsterdams bureau met twaalf collega’s en een uitgebreid netwerk van (communicatie)professionals, dat landelijk werkt. Met de combinatie van talenten, ervaring en persoonlijkheden werken we samen aan verschillende … Lees meer »

De projectcommunicatie van de boomstompen op het Beursplein

Tien boomstompen staan op het Beursplein. Dikke en dunne bomen, bruut afgezaagd tot op kniehoogte. Mensen zetten er hun fiets tegenaan. En duizenden mensen lopen er langs. Zo’n stomp stemt niet blij, roept vragen op. Waarom is dit gedaan, welke bruut is er zo tekeer gegaan met de kettingzaag? In geen velden of wegen is … Lees meer »

Wit ondersteunt Logeion leerstoel strategische communicatie

Wit is partner geworden van het Centrum voor Strategische Communicatie en de Leerstoel Strategische Communicatie, initiatieven van de beroepsvereniging voor communicatie Logeion. De leerstoel wordt nu ingevuld door Noëlle Aarts. De doelstellingen van dit Centrum voor Strategische Communicatie zijn: ontwikkeling vakgebied strategische communicatie door kennis vanuit wetenschap en praktijk met elkaar te verbinden en kennisontwikkeling … Lees meer »

Ik zie er wel hel in

Over tekst ingewikkeld als tantraseks Vorige week was er een ophefje over het nieuws dat de rappers van Zo Moeilijk een grotere vocabulaire zouden hebben dan Harry Mulisch. Zo Moeilijk scoort met 1393 unieke woorden beter dan Mulisch met 1366 unieke woorden in De ontdekking van de hemel. Stiekem gniffelen we dan, tenminste ik wel. Maar … Lees meer »