Aanpak en resultaat

Als communicatieadviseur bij ROC Midden Nederland was Lisanne verantwoordelijk voor het opzetten en coördineren van corporate publiciteitscampagnes en communicatieprojecten, verrichten van wervings- en voorlichtingsactiviteiten en het uitvoeren en aanjagen van communicatie-uitingen en producten (persberichten, online activatie, nieuwsbrieven, wervingsmateriaal). Lisanne heeft PR ingezet om de naamsbekendheid van het college te verbeteren. Verhalen uit of over het college met nieuwswaarde zijn gedeeld met de regionale media en branchemedia. Door de persberichten aan te laten sluiten bij de actualiteit zijn ze goed opgepakt door de regionale media en de branchemedia. Daarnaast zijn er diverse interviews opgezet met docenten of studenten van het college en de media. Door de overtuiging dat ‘social proof’ belangrijk is voor een zoekende student is Lisanne aan de slag gegaan met storytelling. Inspirerende verhalen van huidige studenten zijn middels alle mogelijke middelen verspreid. Daarnaast heeft ze de contactmomenten met de prospect verbeterd, verschillende direct mails ontwikkeld, samen met een campagnebureau een online AdWords campagne opgezet en de website geoptimaliseerd.

Deze aanpak heeft ervoor gezorgd dat er veel publiciteit is gegenereerd voor het college. Naast dat dit bijdroeg aan de naamsbekendheid van en de merkvoorkeur voor het college, zorgden dit ook voor veel enthousiasme onder de medewerkers. De directeur van het college voegt hieraan toe: “Het begon weer te bruisen, te leven en te prikkelen bij medewerkers”. Tot slot heeft de aanpak bijgedragen aan een stijging van de conversie.